• ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • KİTAPLAR
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • KİTAPLAR
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
No Result
Tüm Sonucu Gör

Tık Tık Tıkırdama

14 Kasım 2019

Kağan Kaya > SEM > Tık Tık Tıkırdama

Bir tık uğruna, yâ Rab, ne başlıklar atılıyor!

Bilgiye ulaşmanın en kolay olduğu iletişim çağındayız. Artık gazeteler yerini haber sitelerine bıraktı.

Haber sitelerinin gelir kaynağı reklam ağlarından aldıkları reklamlar. Bu reklam ağları görüntüleme ve tıklama sayısına göre ödeme yapıyor.

Hal böyle olunca haber siteleri birbirinden ilginç başlıklarla ziyaretçileri saçma sapan haberlere tıklamaya yönlendiriyor. Bununla da kalsa iyi, arama motorlarında insanların en çok arama yaptığı konularda haber yapıyorlar.

Maalesef Türkiye’de habercilik tık haberciliği ve seo haberciliği arasında gidip geliyor.

Açık öğretim okuyanlar sınav sonuçlarını merak edip arama motoruna, aöf sınav sonuçları diye arama yaptınız. Aöf sınav sonuçları açıklandı mı, aöf sınav sonuçları ne zaman açıklanacak gibi başlıklar önünüze çıkıyor. Tıklayıp bakıyorsunuz işe yarar hiçbir bilgi yok sonuçlar açıklandığında güncellenecek, ayrıntılar geliyor vb. açıklamalar.

Hemen hemen her konuda bu şekilde haberleri görmeniz mümkün.

Sevdiğiniz bir dizi mi var. Yazın internete x dizisinin 7.bölüm fragmanı diye yine aynı şekilde başlıları görürsünüz.

Abarttığımı düşünüyorsanız denemesi bedava “1000 dolar kaç TL” yazın sonuçlara bakın bunun bile haberini yapmışlar amaç tamamen siteye daha fazla ziyaretçi çekmek.

X futbolcu Y mankeniyle jakuziye girdi!

Dünyaya satıyor!

Öyle bir şey yaptı ki

Bunu yapan yandı

Sıcak gelişme (belki soğuk seviyoruz)

Bomba iddia, flaş iddia, şok iddia, sürpriz iddia, skandal iddia

X-Y maçı ne zaman, saat kaçta hangi kanalda

Bakın kim çıktı, bakın ne oldu?

Son hali görenleri şaşkına çevirdi.

Görenler tanıyamadı.

Altın kadar değerli

Sosyal medya bunu konuşuyor

Dünya merakla bekliyordu. (Vallahi ben beklemiyordum)

Cinsel isteğiniz…

Bilmem neresine gizli kamera yerleştirdi

Ünlü modelin güzellik sırrı

Bacak arasındaki dövme, çıplak pozlarının önüne geçti

Etkilerine inanamayacaksınız!

Bu şekilde şablon başlıklarla tık haberciliği yapılıyor. İngilizce “clickbait journalism” kavramının karşılığı.

Siteye daha fazla ziyaretçi çek de nasıl çekersen çek. Hit için her yol mübah.

Ziyaretçileri söğüşleyen siteye şöyle seslendi şair;

Başlık atan editör öldü mü

İnternet öksüz kaldı mu

Ziyaretçi öçin aldı mu

Google’da paran kaldı mu

İmdi tıklar azalır

Kağan KAYA

07.11.2019 tarihinde gazeteciler.com’da yayınlanmıştır.
Paylaş120Tweet75Gönder

İlgili Gönderiler

Genç Seçmenlere Yönelik Mobil Kampanyalar
SOSYAL MEDYA

Genç Seçmenlere Yönelik Mobil Kampanyalar

22 Şubat 2025
Sosyal Medya ve Örtülü Operasyonlar
SOSYAL MEDYA

Sosyal Medya ve Örtülü Operasyonlar

8 Haziran 2024
İş Dünyasının Yıldız Haritası
E-TİCARET

İş Dünyasının Yıldız Haritası

31 Mayıs 2024
Stratejik Marka Yönetimi
E-TİCARET

Stratejik Marka Yönetimi II: Dijital Dünyada Marka Yönetimi

28 Mayıs 2024
Sonraki Gönderi
Kuş Cıvıldamıyorsa…

Kuş Cıvıldamıyorsa...

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Kağan Kaya
  • İLETİŞİM

© Kağan KAYA – Tüm hakları saklıdır.

No Result
Tüm Sonucu Gör
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • KİTAPLAR
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM