• ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
No Result
Tüm Sonucu Gör

Kuş Cıvıldamıyorsa…

21 Kasım 2019
Sosyal Medya Savaşları

Amerikan kuşu Twitter, Türkiye’de sahte banka reklamlarına tüm şikayetlere rağmen izin verirken ABD başkanlık seçimlerine 1 yıl kala siyasi reklam almayacağını açıkladı. Kararı Twitter’ın CEO’su Jack Dorsey duyurdu.

Bilindiği üzere sosyal medya ağları özellikle seçim dönemlerinde siyasetçilerin uğrak noktası. Özellikle Twitter diplomasisi oluştu. Siyasetçiler açıklamalarını gazetecilere yapmak yerine Twitter’da açıklamayı tercih eder hale geldi.

Kayıtlara Cambridge Analytica skandalı olarak geçen Londra merkezli veri madenciliği şirketi 2016 ABD Başkanlık seçimlerinde 50 milyon Facebook kullanıcısının verilerini usulsüz kullandı. Hatta şirketin CEO’su Alexander Nix verileri Trump’ın lehine kullanarak seçilmesinde önemli rol oynadıklarını itiraf ettikten sonra görevden alındı.

Alexander Nix, Donald Trump aday olduktan sonra birçok kez görüştüklerini bütün araştırmayı yaptıktan sonra, verileri elde edip analiz ettiklerini, hedeflemeyi yapıp bütün dijital kampanyayı yönettiklerini ve verilerinin Trump’ın seçim stratejilerini belirlediğini ifade etti.

Yaşanan veri ihlalinin ortaya çıkmasının ardından sosyal medya ağlarında başlatılan “Delete Facebook” (Facebook’u silin) kampanyasına WhatsApp’ın kurucusu Brian Acton ve Tesla’nın kurucusu Elon Musk da destek verdi.

Facebook, WhatsApp’ı 2014 yılında 19 milyar dolara satın aldı. WhatsApp’ın 1,5 milyardan fazla aktif kullanıcısı var ve reklam almıyor. Ellerindeki veriyi siz düşünün…

2020’de yapılacak ABD seçimleri öncesinde Amerikan istihbaratı, Facebook, Twitter ve Google ile bir araya gelerek seçim öncesi alınması gereken önlemler hakkında görüştü.

Facebook, Twitter’ın tam tersi bir tutum sergileyerek neyin doğru neyin yanlış olduğuna kullanıcıların karar vermesi gerektiği görüşünü savundu ve yanlış bilgiler içeren siyasi kampanyalara müdahalede bulunmayacaklarını açıkladı.

ABD seçimlerini etkilemeye çalışan Facebook’un bu kararı Rusya’nın da işine geliyor. Rus merkezli firmalar Amerikan siyasetiyle alakalı 800 bin içeriği bu sayede 126 milyon Amerikalıya ulaştırdı.

Twitter, Amerikan siyasetiyle ilgili atılan Rus merkezli tweetleri engellerken Facebook izin veriyor ama bir yandan da Trump’ın manipülasyonuna çanak tutuyor.

Twitter hisselerinin düşmesini göze alarak siyasi içerikli reklam yayınlamayacak.

Anladığım kadarıyla Twitter ve arkasındaki istihbarat örgütü Trump’ı istemiyor. Facebook ve arkasındaki istihbarat örgütü ise Trump’ı destekliyor ve Mark Zuckerberg bu manipülasyondan elde edeceği geliri düşünüyor.

2016 yılındaki başkanlık seçimlerinde adayların, dijital platformlara 1,40 milyar dolar harcadığını göz önüne alacak olursak;

Sosyal medya savaşları yakındır. Bakalım savaşın galibi kim olacak…

Kağan KAYA

14.11.2019 tarihinde gazeteciler.com’da yayınlanmıştır.
Paylaş120Tweet75Gönder

İlgili Gönderiler

CIA Peşimde
SOSYAL MEDYA

CIA Peşimde

19 Ocak 2021
Emojiler İstihbarat Faaliyeti mi?
SOSYAL MEDYA

Emojiler İstihbarat Faaliyeti mi?

14 Kasım 2020
Yasaklamadığım Her Çinli Şirket İçin Bana Küfür Edeceksiniz!
SOSYAL MEDYA

Yasaklamadığım Her Çinli Şirket İçin Bana Küfür Edeceksiniz!

1 Ekim 2020
ABD Seçimlerindeki Endişe
HACK

ABD Seçimlerindeki Endişe

17 Eylül 2020
Sonraki Gönderi
Depremde İletişim

Depremde İletişim

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Kağan Kaya
  • İLETİŞİM

© Kağan KAYA – Tüm hakları saklıdır.

No Result
Tüm Sonucu Gör
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM