• ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • KİTAPLAR
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • KİTAPLAR
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
No Result
Tüm Sonucu Gör

Siyasi Mitinglerde Kapasite Oyunu

16 Mart 2024

Kağan Kaya > SOSYAL MEDYA > Siyasi Mitinglerde Kapasite Oyunu

Siyasi parti mitinglerinin düzenleneceği alanın kapasitesinin katılımcı sayısından az belirlenmesi, algı yönetimi ve psikolojik savaşın birer örneğidir.

Kalabalığın meydana sığmadığı bir izlenim yaratmayı hedefler.

Bir mitingin yapıldığı alanda yoğun bir kalabalık oluşturmak siyasi partinin popülerliğini ve gücünü vurgulamak için önemli bir unsurdur.

Ancak bazen miting düzenlenecek alanın gerçek kapasitesinden daha küçük seçilmesi bir algı oluşturmayı amaçlar.

Miting alanı için bilinçli olarak daha küçük kapasiteli bir yer belirlenir ve mitinge katılmak isteyen insanlar meydana sığmayacak şekilde bir izlenim alır.

Bu durum dışarıda kalan insanların “meydan hıncahınç dolu” veya “halkın yoğun ilgisi” gibi algılarla karşılaşmasına neden olabilir.

Bu da mitingin popülaritesini ve talebini artırmak, medyada ve kamuoyunda daha fazla ilgi çekmek için kullanılabilir.

Algı yönetimi açısından bu taktik siyasi partiye olan ilgiyi ve destek algısını artırmayı hedefler.

İnsanlar, meydana sığmayan kalabalığı görerek siyasi partinin popülerliğinin ve destekçi sayısının yüksek olduğunu düşünebilirler.

Fakat belirtmek gerekir ki, miting alanının kapasitesini katılımcı sayısından az seçmek, bir algı yönetimi stratejisi olarak kullanılan bir taktiktir.

Gerçek katılımcı sayısı veya siyasi partinin gerçek destekçi sayısıyla ilgili bilgi sunmaz.

Bu nedenle siyasi bir etkinliği değerlendirirken dikkatli olunması ve gerçek verilere dayanarak değerlendirme yapılması gerekmektedir.

Not: “Algı Yönetimi ve Psikolojik Savaş” kitabımdan bir bölüm okudunuz…

Siyasi Mitinglerde Kapasite Oyunu

Kağan Kaya
Paylaş120Tweet75Gönder

İlgili Gönderiler

Genç Seçmenlere Yönelik Mobil Kampanyalar
SOSYAL MEDYA

Genç Seçmenlere Yönelik Mobil Kampanyalar

22 Şubat 2025
Sosyal Medya ve Örtülü Operasyonlar
SOSYAL MEDYA

Sosyal Medya ve Örtülü Operasyonlar

8 Haziran 2024
İş Dünyasının Yıldız Haritası
E-TİCARET

İş Dünyasının Yıldız Haritası

31 Mayıs 2024
Stratejik Marka Yönetimi
E-TİCARET

Stratejik Marka Yönetimi II: Dijital Dünyada Marka Yönetimi

28 Mayıs 2024
Sonraki Gönderi
Goebbels ve Büyük Yalan Tekniği

Goebbels ve Büyük Yalan Tekniği

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Kağan Kaya
  • İLETİŞİM

© Kağan KAYA – Tüm hakları saklıdır.

No Result
Tüm Sonucu Gör
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • KİTAPLAR
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM