• ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonucu Gör
KAĞAN KAYA
No Result
Tüm Sonucu Gör

Türklere özel emojoiler geliyor

26 Aralık 2016

Amerika’nın Los Angeles kentinde yaşayan Deniz Hotamışlıgil, Türk kullanıcılara özel emojiler geliştirdiğini duyurdu. Mesajlaşmalarda Türklere özgü simgelere yer verilmesinin duyguları daha net anlatacağını belirten Hotamışlıgil, en çok talep edilen ikonları sıralamayı unutmadı. Listede, çay, simit, sucuklu yumurta, Sultanahmet Camii de var.

Time Türk’ün haberine göre; Amerika’nın Los Angeles kentinde yaşayan 31 yaşındaki girişimci Deniz Hotamışlıgil, Türk kullanıcılar için yeni bir emoji klavyesi geliştirdi.

Sputnik’in haberine göre Hotamışlıgil, bunu yapmaya Türkçe mesajlaşmalarda karşı tarafa verilmek istenen duyguları tam olarak anlatan emojilere gereksinim duyulması üzerine karar verdi.

“Uygulamanın tasarımları ve çizgileri bana ait. Yazılım ve teknolojisini ise dünyaca bilinen pek çok uygulamayı yazan bir ekip üstlendi. 10 kişilik ekibin yarısı, aralarında Amerikalıların da bulunduğu yabancılardan oluşuyor.”

En Çok Kullanılan İkonlar Nazar boncuğu ikonunun Türk ve yabancı kullanıcılar arasında en çok tercih edilen ikon olduğunu belirten Hotamışlıgil, en çok talep gören diğer ikonları ise şöyle sıraladı: “Sultanahmet Camisi, baba, anne, gelin, damat, sünnetli çocuk, polis, asker, cezve, kazma, arkasından su dökmek, darbuka, çay, bıyıklı, gülen ve şaşırmış adam, vapur, simit, sucuklu yumurta ve gol ikonu.”

Deniz Hotamışlıgil, kullanıcıların duygularını istedikleri gibi aktarabilmeleri için uygulamada “kendi emojini tasarla” bölümünün de bulunduğunu bildirdi. En Çok Nazar Boncuğu Kullanılıyor Uygulamada lokasyon, araç-gereç, enstrüman, içecek, taşıt, yemek ve spor olmak üzere toplam 10 kategoride 450’yi aşkın ikonun yer aldığı bilgisini veren Hotamışlıgil, şunları kaydetti: “Emojum fikrini hayata geçirmeye karar verdiğimizde, emojilerin neler olacağına dair ihtiyaçtan doğan bir liste hemen oluştu. Bununla yetinmeyip Türkiye’de geniş bir pazar analizi yaptık ve insanımıza ihtiyaçlarını sorduk. Bu araştırma, ‘Emojum’ yayınlanana kadar sürdü ve son dakikaya kadar eklemeler yaptık. Bundan sonra ise sözü kullanıcılarımıza bırakıyoruz. Yüzde yüz yerli ‘Emojum’ hepimizin klavyesi.”

‘Emojiler Duyguları Görselleştirdi’ Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Filiz Aydoğan Boschele ise emojilerin radyo, televizyon gibi geleneksel medya mecralarının yerini günümüzde internet, 4,5 G telefonları ve tabletleri de içine alan yeni medya teknolojilerine bırakmasıyla ortaya çıktığına vurgu yaptı.

Paylaş120Tweet75Gönder

İlgili Gönderiler

CIA Peşimde
SOSYAL MEDYA

CIA Peşimde

19 Ocak 2021
Emojiler İstihbarat Faaliyeti mi?
SOSYAL MEDYA

Emojiler İstihbarat Faaliyeti mi?

14 Kasım 2020
Yasaklamadığım Her Çinli Şirket İçin Bana Küfür Edeceksiniz!
SOSYAL MEDYA

Yasaklamadığım Her Çinli Şirket İçin Bana Küfür Edeceksiniz!

1 Ekim 2020
ABD Seçimlerindeki Endişe
HACK

ABD Seçimlerindeki Endişe

17 Eylül 2020
Sonraki Gönderi
Facebook’tan büyük hata!

Facebook’tan büyük hata!

  • Kağan Kaya
  • İLETİŞİM

© Kağan KAYA – Tüm hakları saklıdır.

No Result
Tüm Sonucu Gör
  • ANA SAYFA
  • HAKKIMDA
  • ÜLKELER
    • TÜRKİYE
    • KAZAKİSTAN
    • KIRGIZİSTAN
    • ÖZBEKİSTAN
  • BLOG
    • E-TİCARET
    • SEO
    • SEM
    • SOSYAL MEDYA
    • HAYATA DAİR
  • İLETİŞİM
 

Yorumlar Yükleniyor...