E-posta Pazarlaması Nasıl Yapılmalı

Online müşteriler arasında email pazarlaması sonrası tepki olarak alışveriş yapanların oranı: %66

Atmanız gereken 6 e-posta pazarlama adımı.

1. SAHİP OLUN

Hedef sayfalarınızda opt-in formlar kullanın.

Etkin segmantasyon kullanın.

İlgili bilgi = daha çok tepki.

2.DÖNÜŞTÜRÜN

Siteden çıkma veya dolu sepeti bırakma gibi durumlarda müşterilere mutlaka e-posta gönderin.

Belirli zaman aralıklar ile kendinizi müşterilere hatırlatma e-postası gönderin.

Hedeflenmiş e-posta gönderimleri ile test yapın.

3.BESLEYİN

Müşteriler ile yoğun iletişime girdiklerinde iletişime geçin.

E-posta programının beklentilerini ve frekanslarını belirleyin.

E-posta göndermek için müşterilerden onay isteyin ve onayladıkları anda başlayın.

Sonra bir kaç hafta boyunca ilgi çekici e-postalar gönderin.

4.BÜYÜTÜN

Satın alma sonrası temasa önem verin.

Müşteri geri dönüşü almak için iyi zamanlanmış ürün inceleme e-postaları gönderin.

Eski müşterilerin tekrar tepki vermesi için yardımcı içerikli e-postalar oluşturun.

Eğer bir müşteri tatmin olmadıysa, ilişkiyi kurtarmak için ne yapabilirsiniz.

5.KORUYUN

Müşteri takdiri kazanmak, yeni müşteri kazanmaya çalışmaktan ucuzdur.

Müşterilere doğum günü veya yıl dönümü tebrikleri gönderin.

Müşteri sadakat programı yaratın.

Promosyonlu müşteri takdir e-postaları gönderin.

6.CANLANDIRIN

Eski müşterilerinizin ilgisini geri kazanın.

Aktif olmayan müşterilerin müşteri bilgilerini güncellemelerini isteyin.

Zaman sınırı olan ürün indirimleri sunun.

Müşterilere özel ilgili içerik gönderin.

E-posta Tasarımınızı Geliştirecek 6 Öneri

1.MARKA STRATEJİSİ YARATIN

Müşterilerinizin sizden gelen bir içeriğin gerçekten sizden geldiğinden asla şüpheleri olmasın.

2.GÖZ GEZDİRMEYE ÖNEM VERİN

Araştırmalar, kullanıcıların e-postaları bir “F” kalıbına benzeyen şekilde okuyorlar. Bu bilgiyi logonuzu, başlığınızı ve içeriği doğru yerleştirmek için kullanın.

3.BİRAZ VERİN BİRAZ ALIN

Kullanıcı ilgisini karşılığında bir şey vererek canlı tutun. Promosyon yayınlayın, ilginç bir makale yayınlayın veya başka bir yerde bulamayacakları içerikle doldurun.

4.GERİ DÖNÜŞÜ ARTTIRIN 

Sol üst köşede müşterilerin harekete geçmesini isteyin, çok abartmadan dikkat çekici renkler ve grafikler kullanın.

E-posta pazarlama üyelerinizin aksiyon almasını istiyorsunuz, bunu istemekten çekinmeyin.

5.DOĞRU DETAYLANDIRIN

E-posta müşterilerinin %60’ı e-postalardaki görselleri bloklıyorlar, bu yüzden e-postaları görselsiz tasarlamakta önemli. Mümkünse web uyumlu fontlar ve HTML yazılar kullanın. Görsellere her zaman “alt” etiketi ekleyin.

6.TEST EDİN, TEST EDİN VE TEST EDİN

E-posta tasarımlarınızın efektik olup olmadığını anlamak için farklı e-posta istemcilerde test edin. B2B’lerin %69’u, B2C’lerin de %27’si e-postalarına, istemcinin ön gösterim panelinden bakıyorlar. Burada e-posta içeriklerinizin iyi göründüğünde emin olun.

 

Kaynaklar:

www.exacttarget.com

www.listrak.com

www.inboxgroup.com

 

Exit mobile version