semArşiv

SEM Uzmanı Nedir?

SEM açılımının Türkçesi Arama Motoru Pazarlamacılığıdır. SEM bir reklam türüdür. Arama motorları üzerinden aratılan kelimelerin karşılığın da açılan sayfanın üst ve sağ kısımlarında bulunan reklamlar SEM için bir örnektir. Google ve Yahoo dünya üzerinde SEM imkanı veren arama motorlarıdır. Türkiye’de ise Yahoo pazarı daha gelişmediği için şuanda sadece Google Adwords SEM imkânı vermektedir. SEM uzmanı ise

SEM Uzmanı

SEM açılımı İngilizce olarak Search Engine Marketing demektir yani; Türkçede Arama Motoru Pazarlamacılığı olarak adlandırılır. Arama motorlarının sonuç sayfalarında görünen (SERPs) kelimede ki görünürlüğü üst seviyelere çıkarmak için ödenen para ile artırmak isteyen web siteleri için sunulan bir reklam çeşididir. SEM uzmanları da bu reklamların gelişimini ve daha fazla verim almasını sağlayan kişilerdir. Arama motorların

Gül Yaprağı Gibi Yaşamak

Uzak doğuda bir budist tapınağı, bilgeliğin gizlerini aramak için gelenleri kabul ediyordu. Burada geçerli olan incelik; anlatmak istediklerini konuşmadan açıklayabilmekti. Bir gün tapınağın kapısına bir yabancı geldi. Yabancı kapıda öylece durdu ve bekledi. Burada sezgisel buluşmaya inanılıyordu, o yüzden kapıda her hangi bir tokmak, çan veya zil yoktu. Bir süre sonra kapı açıldı, içerideki budist,

Anahtar Kelimelerle Yerel Aramalara Ulaşın

Uluslararası anahtar kelime listesi oluşturmada, motomot çeviri bir seçenek dahi değildir. Bu konuyla ilgili SEO strateji uzmanı Joost de Valk’ın bir cümlesini sizinle paylaşmak isterim. “Ülkenin yerel insanlarıyla konuşun, ya da tercihen yerel araştırma işletmecileri aracılığıyla o iş için gerçek anahtar kelimeyi kullanın”. Şimdiye kadar bir anahtar kelimeyi bir dilden diğerine çevirerek doğru işi yaptıklarını

SEM Stratejileri

Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması)’den bahsetmeden önce biraz “Pazarlama Nedir?” sorusundan yola çıkarak konumuza giriş yapalım. Pazarlama tam olarak ne anlama gelir ve bir girişimci olarak sizin için neden önemlidir? Basitçe açıklayacak olursak, pazarlama ürün veya hizmetlerinizi potansiyel müşterilere ulaştırmak için yaptığınız her şeydir. Satış, halkla ilişkiler, fiyatlandırma, paketleme ve dağıtım gibi farklı disiplinleri