E-ticaret bitti mi?

Günümüzün vazgeçilmezi olan e-ticaret son zamanlarda gittikçe artmakta. Herkes internetten bir şeyler satmak için bilmeden dalıyor sektörün içerisine.

Bilinçsizce hızla açılan e-ticaret siteleri aynı hızla kapanıyor. Sonra ortaya e-ticaret sektörü bitti geç kaldık gibi aslı olmayan söylentiler atılıyor.

Herkes cep telefonu ya da bilgisayar satmaya kalkarsa tabi ki umduğunuzu bulamazsınız.

Bilmediğiniz ve yanıt veremeyeceğiniz bir çok kategoriye girmek yerine iyi belirlenmiş bir ya da bir kaç kalemde e-ticaret sitesi açmak en mantıklı olanıdır.

Böylece cep telefonu, bilgisayar ya da tv gibi bir çok kategori de hem rekabet etmemiş olursunuz hemde satış yapmak istediğiniz kalemde rekabet etme şansınız artar.

E-ticaret’de stok masrafı olmamasından dolayı her e-ticaret sitesi açan hiç olmayacak ürünleri sitesine girip boş yere hem ziyaretçiyi hemde kendisini yoruyor.

Çok ürün, çok reklam masrafı demektir stok masrafı yok diye satamayacağınız rakabet edemeyeceğiniz reklam bütçesi ayıramayacağınız ürünleri sitenizde bulundurmak doğru değil.

Büyük e-ticaret devleri bir çok kategoride ürün satmaktadır ve bunlar için ciddi bütçe ayırmaktadır. Siz onlarla gerek arama motorları gerekse sosyal medya reklamlarında rekabet edemeyeceğiniz için 2-0 geride başlamış olursunuz.

Bunun yerine kar marjı yüksek bir kaç kalem üründe sektöre girmek en mantıklısıdır hem reklam bütçenizi bir kaç kalem ürüne ayırarak daha fazla kişiye ulaşmanısı sağlayabilirsiniz hem de cazip kampanyalar yapabilirsiniz.

Türkiye’de hatta dünyada e-ticaret bitmez bitemez. Düşünsenize bir tıkla hangi ürünü nerede bulacağınızı ve fiyat aralıklarına ulaşabiliyorsunuz. İstediğiniz an ürünü satın alabiliyorsunuz üstelik kapınıza kadar geliyor.

E-ticaret sitesi açmak istiyorsanız kulaktan dolma bilgiler yerine bu iş için ne kadar bütçe ayıracağınızı önce düşünün.

Daha sonra hangi ürünleri satmak istediğinize karar verin.

Satmak istediğiniz ürünü nereden temin edeceğinizi araştırın.

Güzel bir isim bulun.

Profesyonel bir e-ticaret yazılım firmasıyla görüşün.

Kargo firmalarıyla görüşün birden fazla ürün grubu olmayacağı için satmak istediğiniz ürünleri gösterin ona göre net bir fiyat verebilsinler kafanızda maaliyet oluşmuş olur.

E-ticaret siteniz muhakkak sosyal medya da yer alsın ve sosyal medya reklamlarına önem verin.

SEO: Arama motoru optimizasyonu olmadan e-ticaret olmaz. Satışını yapacağınız ürünün anahtar kelimelerinde mutlaka üst sıralarda yer almalısınız. Bunun içinde profesyonel bir seo firmasıyla görüşün.

Seo kapsamlı bir çalışmadır seo’yu ek iş olarak yapanlardan uzak durun profesyonel bir seo firmasıyla çalışmaya bakın.

Exit mobile version