Google Analytics Trafik Kaynakları Raporutrafiğimizin internette yer alan hangi kaynaklardan geldiğini gösterir. Hangi trafik kaynağının en yüksek trafiğe getirdiğini öğrenerek farklı trafik kaynaklarını karşılaştırmak için trafik kaynaklarına bakabiliriz.
Doğrudan Trafik‘te kullanıcılar tarayıcıya doğrudan sitemizle ilgili URL’yi veya sitemizin adını tarayıcının adres çubuğuna yazmışlardır. Yönlendirmeler sitemize trafik gönderen tüm siteleri temsil eder. Bunlar bloglardaki linkler, affiliate reklam bağlantıları veya farklı sitelerdeki banner, prefoll gibi reklam türleri olabilir. Arama trafiği ise Google, Yahoo, Bing, Yandex gibi arama motorlarındaki reklam veya reklam harici linklere tıklayarak sitenize ulaşan kullanıcıların oluşturduğu trafiği gösterir.
Hangi arama motorlarının kaliteli trafik gönderdiğini öğrenmek, reklam vermek istediğimiz arama motorlarını seçmemize yardım eder.
Uzun zamandır sitenizi takip ediyorum, sayenizde sitemi ayağa kaldırdım ziyaret sayım arttı. Daha önce makaleleriniz yoruma kapalı olduğu için görüşlerimi yazamamıştım. Yorumlara izin verdiğiniz çok iyi olmuş böylelikle fikir alışverişi de yapabiliriz.
Kağan bey, çok güzel bir konuya değinmişsiniz fakat Google Analytics’i sitemize nasıl entegre edeceğiz yardımcı olur musunuz?
Arama motoru trafiğini kontrol ettiğim zaman yandex ve bing’de ciddi trafik gönderiyor. Oralara da reklam verilmesi seo açısından etkili olur mu?
Sitenize ziyaretçi trafiği açısından etkisi olacaktır. SEO açısından her hangi bir etkisi olmaz.